| Författare |
Meddelande |
dannerokker77 Blöjrockare
Registreringsdatum: 30 januari 2010 Inlägg: 2
|
Postat: lör jan 30, 2010 17:33 Rubrik: Judas Priest vs Iron Maiden |
|
|
hej..daniel här.detta kanske verkar va en onödig tråd att jämföra band..båda band har ju sitt eget sound..men vilket band för ER är det bästa? bästa musiker,sång,låtar? smaken är som baken,men vore kul å höra åsikter..jag giillar både maiden och priest,men för mej är Priest i en klass för sig.. _________________ rock on |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Chief Rebel Angel Blöjrockare
Registreringsdatum: 12 november 2009 Inlägg: 74
|
Postat: lör jan 30, 2010 20:45 Rubrik: |
|
|
Åhå.... vilken challenge!
För mig är Maiden vassare, även om de både står högt i kurs.
Priest bästa är för mig "Painkiller" (förstås!), men sen har de ett litet glapp till resterande plattor - som är bra, men ändå innehåller en del svagheter.
Maiden har så oerhört hög lägstanivå så det är rent löjligt, så för mig är de snäppet bättre än Priest.
Frågar man vem som gjort bästa plattan däremot... då blir det tajt. Painkiller är som sagt BRA...  _________________ http://www.metalyze.blogspot.com/ |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
dannerokker77 Blöjrockare
Registreringsdatum: 30 januari 2010 Inlägg: 2
|
Postat: lör jan 30, 2010 22:49 Rubrik: |
|
|
| Chief Rebel Angel skrev: | Åhå.... vilken challenge!
För mig är Maiden vassare, även om de både står högt i kurs.
Priest bästa är för mig "Painkiller" (förstås!), men sen har de ett litet glapp till resterande plattor - som är bra, men ändå innehåller en del svagheter.
Maiden har så oerhört hög lägstanivå så det är rent löjligt, så för mig är de snäppet bättre än Priest.
Frågar man vem som gjort bästa plattan däremot... då blir det tajt. Painkiller är som sagt BRA...  |
kul med lite svar..ja gillar båda men håller priest absolut mästerverk på 70 talet högst..har du hört dom plattorna? låtar som the ripper tex..painkiller är inte dum eller  _________________ rock on |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
M.Jandelin Smygrockare
Registreringsdatum: 08 september 2007 Inlägg: 570 Ort: Bara, Malmö
|
Postat: sön jan 31, 2010 0:45 Rubrik: |
|
|
Två band som jag gillar men Iron Maiden vinner den röstningen, visst Judas Priest var riktigt bra på 70-talet med riktigt bra låtar medan hade nästan hela tiden 4-5 bra låtar på album som var grymma som Iron Maiden vinner för mig. _________________ http://www.myspace.com/jandelin
http://heavymetal-mattias.blogspot.com |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
EPT Blöjrockare
Registreringsdatum: 14 mars 2010 Inlägg: 34
|
Postat: lör mar 20, 2010 10:18 Rubrik: |
|
|
Judas vinner för min del, skulle nog kunna sträcka mig så pass långt som att säga att det är det bästa hårdrocksbandet ever! Men som sagts, Maiden är inte dumma de heller . |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
son of odin Blöjrockare

Registreringsdatum: 28 april 2008 Inlägg: 14 Ort: Stockholm
|
Postat: mån maj 31, 2010 21:41 Rubrik: |
|
|
Judas Priest är ju sinnesjukt bra men i närheten av Iron Maiden kommer inget band. _________________ Metal unites us all! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Fredrik Blöjrockare
Registreringsdatum: 16 augusti 2010 Inlägg: 4
|
Postat: mån aug 16, 2010 8:47 Rubrik: |
|
|
| Båda banden är väldigt grymma fast maiden är något bättre i min bok. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Halford Blöjrockare
Registreringsdatum: 16 augusti 2010 Inlägg: 1
|
Postat: mån aug 16, 2010 13:36 Rubrik: |
|
|
Säger bara att Judas är ett bättre och mer skillat band än Iron maiden, men för det är inte maiden dåliga.
Judas har startat två grenar ur hårdrocks trädet: Metal och Speedmetal .  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|